Název předmětu | Pokroky v současné biologii |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PNSB@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět Pokroky v současné biologii je zařazen na konci vysokoškolského studia s cílem seznámit studenty s aktuálními objevy v biologických vědních oborech. Seminář bude veden formou tzv. "Journal Clubu" - studenti budou pracovat s články z populárně naučných časopisů (např. Vesmír, Živa), oborově-didaktických časopisů (např. Biologie-Chemie-Zeměpis) a prestižních zahraničních vědeckých časopisů (např. Nature, Science, PLOS One). Seminář bude také zaměřen na možnosti didaktického využití nových poznatků z biologie ve výuce přírodopisu. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " vyhledat podstatné informace v populárně naučných a odborných článcích z různých oborů biologie a interpretovat hlavní výzkumná zjištění; " systematicky zařazovat nové poznatky z biologie do výuky přírodopisu (biologie) během své pedagogické praxe; " připravit na základě informací z populárně naučného či odborného článku výukový materiál/metodický list (např. zjednodušený článek pro žáky s otázkami v podobě pracovního listu) Témata: Aktuální objevy ve vybraných oblastech biologie (na základě populárně naučných a odborných článků z různých oborů biologie). Objevy s biologickou/biomedicínskou tematikou, za které byly v daném roce uděleny Nobelovy ceny. Psychodidaktická transformace nových oborových poznatků do výuky přírodopisu na 2. stupni ZŠ.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty v rámci ISP: Předmět je realizován pouze v podobě semináře. Rozsah účasti na semináři: prezenční účast minimálně na polovině seminářů (v závislosti na ročníku, v kterém student seminář realizuje; 1. ročník Mgr. studia absolvuje v průběhu semestru praxi; 2. ročník má stanovené dřívější splnění studijních povinností; počet seminářů je vždy jiný pro aktuální semestr). Náplň práce ostatních seminářů a podmínky jejího zpracování budou zadány v systému MOODLE, stejně tak podmínky ke splnění zápočtu (příprava a realizace vlastního Journal Clubu). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |