Název předmětu | Metody výzkumu v didaktikách přírodovědných oborů |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PNMV@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět Metody výzkumu v didaktikách přírodovědných předmětů navazuje na předměty Základní metody vědecké práce v přírodních vědách v bakalářském stupni studia, předměty oborově-didaktického zaměření během celého bakalářského a navazujícího magisterského studia a předmět Metodologie empirického výzkumu (společný pedagogicko-psychologický základ v rámci bakalářského studia). V rámci předmětu se studenti seznámí s vybranými základními kvantitativními a kvalitativními metodami, které se využívají v oborových didaktikách (didaktice biologie) a pedagogickém výzkumu a se základními způsoby statistického zpracování dat. V rámci předmětu budou se studenty také diskutovány metody, které budou využívat při zpracování diplomové práce oborově-didaktického zaměření. Studenti také budou v semináři průběžně prezentovat výsledky získané v rámci své diplomové práce včetně jejich statistického zpracování. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " charakterizovat vybrané kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu využívané v rámci oborových didaktik (pedagogickém výzkumu) a využívat je při empirickém výzkumu při v rámci zadaného tématu diplomové práce; " využívat vhodné metody statistického zpracování dat při zpracování diplomové práce. Témata: Vědecké metody výzkumu v oborových didaktikách (didaktice biologie). Kvantitativní, kvalitativní a smíšený výzkumný design. Dotazníky a testy v oborově-didaktickém výzkumu. Validita a reliabilita výzkumného nástroje. Rozhovor a zásady jeho vedení. Metodika 3A - hodnocení kvality výuky. Deskriptivní statistiky. Vědecké hypotézy a principy jejich testování. Základní statistické metody pro analýzu nominálních, ordinálních a metrických dat.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty v rámci ISP: Požadovaná účast celkem ve 3 seminářích za semestr. Vypracování zadaných úkolů v rámci semináře - všechny podklady k seminářům a výukové materiály budou dostupné přes Moodle předmětu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |