Název předmětu | Cvičení v terénu komplexní |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PNCK@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " uvést a charakterizovat typické biotopy pro určité oblasti ČR, " uvést příklady typických druhů rostlin a živočichů pro určité biotopy, " uvést a popsat typické geologické a geomorfologické jevy pro určité oblasti ČR, " uceleně vnímat a charakterizovat určité navštívené území, " porovnat různé regiony/lokality ČR z hlediska jejich přírodních a kulturních poměrů, " hledat a vysvětlovat vzájemné vztahy mezi konkrétními složkami přírody, krajiny a lidské činnosti, " zhodnotit a diskutovat různé postupy v ochraně přírody a krajiny. Témata: Výuka je realizována formou pěti celodenních terénních cvičení a exkurzí, směřovaných do různých oblastí ČR. Jedná se o tematicky a oborově průřezový kurz, který podporuje ucelené vnímání určitého území a pochopení důležitých mezioborových vazeb. Studenti dané území a jeho dílčí lokality poznávají z několika hledisek - především přírodovědných (botanika, zoologie, geologie, geomorfologie, ekologie, ochrana přírody a krajiny), která jsou však doplněna i důležitými historickými a kulturními aspekty. Cvičení zahrnují tato témata: Ukázka a charakteristika biotopů na škále od nížin po subalpínský stupeň, přirozená vegetační stupňovitost v ČR. Ukázka a charakteristika biotopů na škále od xerotermních až po mokřadní a vodní. Ukázka a charakteristika krajiny a biotopů s různou mírou a typem antropických vlivů (lidská sídla až horské lesy). Ukázka a charakteristika různých národopisných oblastí (Haná, Slovácko, Valašsko/Lašsko, Bruntálsko/bývalé Sudety). Problematika ochrany přírody a krajiny v daných oblastech a lokalitách. Typické a významné geologické a geomorfologické jevy, druhy rostlin a živočichů v daných oblastech a lokalitách
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty v rámci ISP: Povolená absence na terénním cvičení je maximálně 1 den. Bude požadováno dostudování probrané problematiky ze všech dní exkurze individuálně. Student navíc navštíví jím vybranou lokalitu, na které zdokumentuje nalezené organismy i geologické jevy. Lokalitu rovněž zdokumentuje fotograficky (konkrétní instrukce budou sděleny vyučujícím). K udělení zápočtu musí být student schopen identifikovat předložené přírodniny (organismy, horniny, minerály), které byly nalezeny během exkurze. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |