Název předmětu | Přírodovědné experimenty v primárním vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PMEP@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 5 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: * vysvětlit rozdíl mezi pozorováním a pokusem (experimentem); * charakterizovat hlavní fáze řešení problémů a aplikovat tyto poznatky v rámci přípravy školních experimentů; * využívat ve výuce hlavní didaktické zásady realizace přírodovědných experimentů; * dodržovat hlavní zásady bezpečnosti práce při realizaci pokusů ve školním prostředí; * zpracovat pracovní/metodický list pro konkrétní praktickou výukovou aktivitu; * samostatně navrhnout a realizovat ve výuce různé typy přírodovědných experimentů na úrovni primárního vzdělávání. Témata: Pozorování a pokus (experiment) ve školním prostředí. Didaktické zásady realizace přírodovědných experimentů ve výuce, zásady bezpečnosti práce. Badatelsky orientované vyučování ve výuce prvouky a přírodovědy na 1. stupni ZŠ. Učební cyklus 5E/7E a možnosti jeho využití při přípravě problémových úloh a přírodovědných experimentů ve školním prostředí. Příprava a praktická realizace vybraných školních experimentů pro primární vzdělávání.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty v rámci ISP: Rozsah účasti ve cvičeních: požadována prezenční účast cekem v 6 cvičeních, z toho ve 3 cvičení v části dr. Jáče a ve 3 cvičeních dr. Ševčíkové. Ze cvičení, v nichž bude student přítomen budou zpracovány a odevzdány laboratorní protokoly dle pokynů vyučujících. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |