Název předmětu | Systém a ekologie živočichů I |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PBŽ1@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle předmětu: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - orientovat se v současných hypotézách o fylogenezi živočichů - charakterizovat jednotlivé skupiny "bezobratlých" z hlediska tělní stavby, rozšíření, ekologie, biologie a jejich významu Témata: Historický vývoj klasifikace a současné představy o fylogenezi živočichů. Základní stavební plány "bezobratlých" živočichů. Charakteristiky, rozšíření, biologie, ekologie a praktický význam jednotlivých skupin: 1. Amitochondriátní Excavata, 2. Euglenozoa, 3. Alveolata (Ciliata, Dinoflagellata, Apicomplexa), 4. Cercozoa (Foraminifera, Radiolaria, Heliozoa), 5. Amoebozoa, 6. Animalia (Choanoflagellata, Metazoa), postavení v Opisthokonta. Hlavní větve mnohobuněčných živočichů a postavení jednotlivých kmenů "bezobratlých" [Porifera, Placozoa, Cnidaria, Myxozoa, Ctenophora; Bilateria: Acoela, Mesozoa, Syndermata, Gastrotricha; Lophotrochozoa (Lophophorata, Ectoprocta, Nemertea, Platyhelminthes, Mollusca, Annelida); Ecdysozoa (Nematoida, Cephalorhyncha, Panarthropoda); Deuterostomia: Ecinodermata, Hemichordata].
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty v rámci ISP: Rozsah účasti na přednáškách není stanoven. Cvičení - část "nižší bezobratlí" (vyučující dr. Sklenářová) - rozsah účasti na cvičeních: prezenční účast nutná na min. 1 cvičení (celkem 3 cvičení). Informace ze cvičení, na kterých student nebude přítomen, si student doplní dle materiálů umístěných na Moodle (a následně samostudiem). Zápočtová poznávačka bude nastavena (její hodnocení) stejně pro studenty prezenčního studia i ISP. Cvičení - část "vyšší bezobratlí" (vyučující prof. Bocáková) - rozsah účasti na cvičeních činí min. 30%, tj. 4 cvičení (=8 výukových hodin). Student si formou samostudia dostuduje témata, jejichž výuky se neúčastnil. Student absolvuje dva průběžné poznávací testy, v případě neúčasti na cvičení budou náhradní průběžné poznávací testy dostupné v aplikaci MOODLE. Závěrečný poznávací test musí student absolvovat prezenční formou, k úspěšnému zvládnutí je vyžadováno 70% správných odpovědí. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné zvládnutí závěrečných poznávacích testů z obou částí bezobratlých. Podmínkou úspěšného absolvování předmětu je vykonání zkoušky ze znalostí v požadovaném rozsahu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |