Název předmětu | Vegetace České republiky |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PBVČ@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by měli být studenti zejména schopni " definovat pojem vegetace, flóra, fytocenologie, fytogeografie, " chápat historický vývoj vegetace na území ČR, " popsat základní abiotické a biotické faktory ovlivňující typy vegetace, " vysvětlit rozdělení typů vegetace na území ČR podle nadmořských výšek - vegetační stupně, fytogeografického a fytocenologického členění, podle metodiky mapování biotopů NATURA 2000, " popsat základní přírodní biotopy na území ČR (jejich charakteristika, druhové složení, rozšíření, ekologický, hospodářský aj. význam, ohrožení i návrhy managementu), " vyjmenovat biotopy silně ovlivněné nebo vytvořené člověkem, " charakterizovat základní metody hodnocení vegetace, " aplikovat poznatky o vegetaci ČR a metody hodnocení v edukační praxi učitele na základní škole. Témata: " úvod do problematiky, základní pojmy, historický vývoj vegetace na území ČR, " základní abiotické a biotické faktory ovlivňující typy vegetace, " rozdělení typů vegetace podle nadmořských výšek, fytogeografického a fytocenologického členění, " základní členění biotopů na území ČR podle metodiky mapování biotopů NATURA 2000, " rozbor základních klimaxových lesních biotopů, " rozbor základních azonálních (ekologicky podmíněných) lesních biotopů, " rozdělení a charakteristika základních typů sekundárních trávníků a vřesovišť, " charakteristika základních biotopů alpínského bezlesí, " rozbor biotopů pramenišť a rašelinišť, skal a křovin, " popis základních biotopů vodních toků, nádrží, mokřadů a pobřežní vegetace, " členění a popis biotopů silně ovlivněných nebo vytvořených člověkem. " základní metody hodnocení vegetace (zejména NATURA 2000, ÚSES, typy monitoringu atd.)
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty v rámci ISP: Rozsah účasti na přednáškách není stanoven. Rozsah účasti na cvičeních: prezenční účast minimálně ve 3 cvičeních. Povinná je účast na terénním cvičení. Splnění všech zadaných úkolů v rámci cvičení ve stanovený termín. Průběh semestru a podmínky pro získání zápočtu/zkoušky jsou sděleny vždy na prvním cvičení/přednášce. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |