Název předmětu | Seminář z didaktiky přírodopisu |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PBSD@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " charakterizovat vybrané teoretické koncepty didaktiky biologie, resp. didaktik přírodovědných oborů; " vyhledávat podstatné informace z oborově-didaktického výzkumu, interpretovat výsledky empirických výzkumných šetření v didaktice biologie a využít je při zpracování kvalifikační práce; " navrhnout možné využití výzkumných zjištění z oborově-didaktického výzkumu pro zlepšování vlastní výuky přírodopisu (biologie); Témata: Didaktika biologie jako vědní obor. Vybrané teoretické koncepty didaktik (nejen) přírodovědných oborů (Model didaktické rekonstrukce, didaktická rekonstrukce a didaktická znalost obsahu. Teorie konceptuální změny, prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách. Motivace, teorie sebedeterminace, konceptualizace zájmu o obor v kontextu zájmu o přírodovědné obory. Teorie kognitivního zatížení a teorie duálního kódování při využití multimédií ve výuce přírodopisu/biologie. Práce s odbornými oborově-didaktickými články z vybraných časopisů.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty v rámci ISP: Požadovaná je účast minimálně ve dvou seminářích; zpracování a odevzdání zadaných úkolů dle pokynů vyučujících. Výukové materiály a podklady pro zpracování úkolů budou dostupné v Moodle předmětu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |