Název předmětu | Biologie sinic, řas a hub |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PBNR@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle předmětu: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " vymezit a charakterizovat sinice, řasy a houby i jejich významné podskupiny, " orientovat se v základních evolučních vztazích a systematice sinic, řas, hub a podobných organismů, " pochopit a vysvětlit teorii seriální endobuněčné symbiózy, " uvést a rozpoznat významné zástupce jednotlivých skupin sinic, řas a hub, " rozpoznat a pojmenovat důležité anatomické a morfologické struktury sinic, řas a hub, vysvětlit jejich funkci, " charakterizovat prostředí výskytu a způsob života významných zástupců sinic, řas a hub, " vysvětlit ekologický a hospodářský význam sinic, řas a hub (resp. jejich význačných zástupců), " rozumět základní odborné terminologii daného oboru a používat ji, " aplikovat teoretické poznatky při praktické determinaci sinic, řas a hub. Během přednášek získají studenti základní přehled o organismech, které jsou tradičně řazeny mezi tzv. "nižší rostliny" (tj. sinice, řasy, houby a podobné organismy). Probírána jsou tato témata: "Nižší rostliny" (sinice, řasy, houby) jako biologická skupina, vývoj názorů na jejich systematické postavení. Obecná charakteristika sinic a řas, jejich systematické členění, typy stélek, endosymbiotická teorie. Sinice (Cyanophyta) - biologie, ekologie, využití člověkem, systém a významní zástupci. Cvičení jsou věnována praktickému seznámení studentů s běžnými či modelovými zástupci "nižších rostlin" a zahrnují následující témata: Pozorování a determinace sinic, detekce jejich specializovaných struktur, problematika tvorby vodních květů.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty v rámci ISP: Rozsah účasti na přednáškách není stanoven. Rozsah účasti na cvičeních: prezenční účast minimálně ve 4 cvičeních (2 cvičení ze sinic a řas, 2 cvičení z hub a houbám podobných organismů). Bude požadováno dostudování probrané problematiky individuálně. Protokoly budou odevzdány písemně cvičícímu. Podmínky pro udělení zápočtu jsou sděleny na prvním cvičení, podmínky pro vykonání zkoušky jsou vždy sděleny na první přednášce (pokud nebude studen přítomen, budou zaslány na požádání mailem). Materiály k přednáškám a části cvičení jsou dostupné v Moodle. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |