Název předmětu | Globální výchova |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PBGV@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Studenti se prostřednictvím vybraných globálních témat seznámí s moderními přístupy v pedagogice. Zvláštní důraz bude kladen na osobní zkušenost, proto si studenti prakticky vyzkouší řadu metod, které budou moci aplikovat do své praxe. Cílem je, aby byl student po absolvování kurzu připraven vstoupit do role pedagoga, který ve výuce dbá na kritické hodnocení informací a vede k tolerantnímu, zodpovědnému a aktivnímu vnímání světa. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " vysvětlit propojenost světa a uvést konkrétní příklady " vytvořit lekce s globální tématikou do různých předmětů " aplikovat metody aktivního učení " orientovat se v metodických materiálech věnující se globálním tématům " aplikovat získané znalosti a dovednosti do své praxe Témata: Cíle udržitelného rozvoje a konkrétní vybrané cíle Konstruktivistický model učení E-U-R Metody Čtením a psaním ke kritickému myšlení Metodické materiály a mezipředmětové vazby Studijní literatura a studijní pomůcky Základní studijní literatura: OSN - Cíle udržitelného rozvoje. Dostupné na: https://www.osn.cz/osn/hlavni-temata/sdgs/ Lenka Pa?nkova?, Zuzana Plachka?, Lenka Voleni?kova?: Když se řekne GRV. Rámec globálního rozvojového vzdělávání. ISBN ISBN: 978-80-907443-0-1. Dostupné na: https://eshop.arpok.cz/wp-content/uploads/2018/12/kdyz-se-rekne-GRV-web-1.pdf Doplňující studijní literatura: Kolektiv autorů. Skládanka témat, co hýbou světem. Praha: Člověk v tísni, 2015. Dostupné z: https://www.clovekvtisni.cz/skladanka-temat-co-hybou-svetem-1099pub
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty v rámci ISP: Rozsah výuky ve cvičeních: prezenční účast minimálně ve třech rozvrhovaných blocích cvičení (75 % účast - upřesnění po domluvě s vyučující předmětu), zpracování a odevzdání všech zadaných úkolů dle pokynů vyučující. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |