Název předmětu | Exkurze k udržitelnému rozvoji |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PBEX@ |
Organizační forma výuky | Exkurze |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " charakterizovat využívání zdrojů energie, " popsat způsoby těžby přírodních zdrojů a zpracování materiálů, " umět rozpoznat chovaná plemena zvířat a základní pěstované rostliny, " definovat a realizovat udržitelné využívání obnovitelných i tradičních zdrojů, " aplikovat "desatero domácí ekologie". Témata: Vybrané prvky udržitelného rozvoje v energetice, odpadovém hospodářství, urbanismu, vztah člověka k biodiverzitě. Obsah exkurze je rozdělen do tří tematických okruhů: Okruh "Energie a materiál" je zaměřen na využívání zdrojů energie a zpracování materiálů, ale i těžbu přírodních zdrojů a likvidaci odpadů. Okruh "Biodiverzita v rukou člověka" se věnuje nakládání s rozmanitostí chovaných plemen zvířat a pěstovaných rostlin. Okruh "Ekologický komfort" se věnuje udržitelnému využívání (obnovitelných či tradičních) zdrojů se zachováním komfortu typického pro život v dnešní společnosti. Diskuse na téma realizace principů udržitelného rozvoje v běžném životě.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty v rámci ISP: V rámci třídenní exkurze a zadání samostatné práce je v rámci ISP nutná prezenční účast na dvou exkruzních dnech a doplnění samostatné práce (zadání viz. MOODLE). Chybějící exkurzní den bude nahrazen samostatnou návštěvou studentem zvoleného environmentálně zajímavého místa a natočením krátkého, komentovaného videa z této návštěvy (5 - 10 min). Podmínky zápočtu jsou stejné, jako pro ostatní studenty - účast na exkurzních dnech + vypracování samostatné práce. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |