Název předmětu | Environmentální výchova |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PBEV@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: * definovat základní pojmy ? ekologie, environmentální výchova, udržitelný rozvoj, globalizace, * vymezit globální problémy Země ? člověk a životní prostředí v historii, * interpretovat příčiny současných ohnisek napětí ve světě, * uvést základní fakta o populačním vývoji zemí současného světa, lidských sídlech, migraci, nedostatku potravin, nemocech, propastech mezi bohatými a chudými, * vyjmenovat zásady zachování biologické rozmanitosti, problému tropických deštných lesů, desertifikace, * vymezit příčiny znečištění atmosféry, hydrosféry, pedosféry, klimatických změn a jejich důsledků, * vysvětlit vývoj ekologické/environmentální výchovy (EV) v ČR, analyzovat problematiku terminologie v dané oblasti, * shrnout hlavní cíle EV, * objasnit postavení EV v RVP. Témata: Environmentální výchova v kurikulárních dokumentech ? srovnání ZŠ, SŠ. Metody a formy práce ve vyučovacích hodinách. Mimoškolní výchova a vzdělávání dětí a mládeže. Střediska ekologické výchovy (Pavučina). Nevládní neziskové organizace. Významné mezinárodní konference a úmluvy, programy humanitární pomoci a rozvojové spolupráce jako příspěvek k řešení globálních problémů. Životní prostředí České republiky ? A21, MA21, Agenda udržitelného rozvoje 2030. Globální problematika v průřezovém tématu EV ? náměty do výuky.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty v rámci ISP: Rozsah účasti na přednáškách není stanoven. Rozsah účasti na cvičeních: prezenční účast minimálně na 3 seminářích. Splnění všech zadaných úkolů v rámci seminářů. Zadání úkolů bude dostupné vždy po cvičení v systému MOODLE, odevzdávání úkolů prostřednictvím IS STAG (modul semestrální práce) nebo přes MOODLE ve stanovených termínech. Podmínky pro vykonání kolokvia budou uvedeny v sylabu předmětu dostupném v systému MOODLE vždy aktuálně pro daný akademický rok. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |