Název předmětu | EVVO a kurikulum sekundární školy |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PBEK@ |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " charakterizovat hlavní vývojové etapy vztahu člověka k životnímu prostředí a objasnit principy vzájemného působení, " orientovat se ve stěžejních mezinárodních jednáních ("Summity Země"), dokumentech a legislativě v environmentální oblasti (Deklarace o životním prostředí a rozvoji, Agenda 21 - A21, MA21, Miléniová deklarace, Rozvojové cíle tisíciletí - 1990-2015, Budoucnost, kterou chceme, Agenda udržitelného rozvoje 2030, Cíle udržitelného rozvoje, atd.), " definovat a objasnit Státní program Environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (SP EVVO, r. 2000) a Státní program environmentálního vzdělávání, výchovy, osvěty a environmentálního poradenství na léta 2016-2025 (SP EVVO a EP), Akční plán SP EVVO, " vysvětlit postavení a význam EVVO v rámci státní politiky životního prostředí, " interpretovat důležitost rozvoje kompetencí potřebných pro environmentálně odpovědné jednání (vztah k přírodě, vztah k místu, ekologické děje a zákonitosti, environmentální problémy a konflikty, připravenost jednat ve prospěch životního prostředí), " vysvětlit rozdíl mezi EVVO a Strategií zdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR), " popsat a diskutovat úlohu a význam nevládních neziskových organizací v oblasti EVVO, " vysvětlit vývoj ekologické/environmentální výchovy v ČR (EV), analyzovat problematiku terminologie v dané oblasti, " shrnout hlavní cíle EV, " definovat a objasnit postavení EV v kurikulárních dokumentech (EV jako průřezové téma v rámcových vzdělávacích programech). Témata: Rámcový přehled mezinárodních dokumentů a výsledků významných mezinárodních jednání, legislativa v environmentální oblasti. Úvod k environmentálnímu vzdělávání, výchově a osvětě (EVVO) - hlavní rysy, vývoj v ČR. Krajské a obecní koncepce EVVO. Dotace - státní správa, podpora z EU. EVVO pro školu a veřejnost, domácí a mezinárodní projekty. Aktuální stav a problematika environmentální výchovy ve školní praxi - RVP, materiály k realizaci průřezového tématu EV. Úloha nevládních neziskových organizací, využití středisek ekologické výchovy (Pavučina).
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty v rámci ISP: Předmět je realizován pouze v podobě přednášky. Rozsah účasti na přednáškách není stanoven. Ukončení předmětu je formou ústní zkoušky. Studijní materiály budou umístěny na MOODLU v průběhu semestru. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |