Název předmětu | Zoologie strunatců |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/KZOOQ |
Organizační forma výuky | Konzultace + Cvičení + On-line aktivity |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Úvod do studia strunatců. Charakteristika strunatců. Vznik, vývoj a příbuzenské vztahy. Přehled systému strunatců se zřetelem ke středoevropské fauně a k fylogenetickému vývoji. Základy ekologie a zoogeografie strunatců. Základy etologie. Biodiverzita. Literatura : základní GEISLER, J. Zoologie obratlovců. Praha: Academia, 1983. 534 s. ROSYPAL , S. a kol. Fylogeneze, systém a biologie organismů. Praha: SPN, 1992. 744 s. doporučená BALÁT, F. Klíč k určování našich ptáků v přírodě. Praha: Academia, 1986. 312 s. PECINA, P. - ČEPICKÁ, A. Kapesní atlas chráněných a ohrožených živočichů. Praha: SPN, 1987. 342 s. HUDEC, K. - ČERNÝ, W. a kol. Fauna ČSSR. Praha: Academia, 1983. 417 s. ALDERTON, P. Vaše ptactvo. Bratislava: Príroda, 1992. 220 s. Zoologické určovací klíče a atlasy.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení |
Výstupy z učení |
Úvod do studia strunatců. Charakteristika strunatců. Vznik, vývoj a příbuzenské vztahy. Přehled systému strunatců se zřetelem ke středoevropské fauně a k fylogenetickému vývoji. Základy ekologie a zoogeografie strunatců. Základy etologie. Biodiverzita. Literatura : základní GEISLER, J. Zoologie obratlovců. Praha: Academia, 1983. 534 s. ROSYPAL , S. a kol. Fylogeneze, systém a biologie organismů. Praha: SPN, 1992. 744 s. doporučená BALÁT, F. Klíč k určování našich ptáků v přírodě. Praha: Academia, 1986. 312 s. PECINA, P. - ČEPICKÁ, A. Kapesní atlas chráněných a ohrožených živočichů. Praha: SPN, 1987. 342 s. HUDEC, K. - ČERNÝ, W. a kol. Fauna ČSSR. Praha: Academia, 1983. 417 s. ALDERTON, P. Vaše ptactvo. Bratislava: Príroda, 1992. 220 s. Zoologické určovací klíče a atlasy.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Vzdělávání se uskutečňuje třemi formami : konzultace na fakultě s vyučujícím, konzultace s vyučujícím elektronickou poštou a samostudium (včetně individuální seminární práce na zvolené téma). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (BB16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |