Předmět: Praktická a terénní výuka přírodopisu

« Zpět
Název předmětu Praktická a terénní výuka přírodopisu
Kód předmětu KPŘ/KNTV@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Ševčíková Olga, RNDr. Ph.D.
  • Jáč Martin, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " ovládat základní metody a postupy práce v biologii a využívat je při výuce přírodopisu (biologie); " popsat stavbu světleného mikroskopu a vysvětlit rozdíl mezi světelným a elektronovým mikroskopem; " připravit dočasný a trvalý mikroskopický preparát a samostatně jej pozorovat mikroskopem při vhodném zvětšení a odpovídajícím zaclonění; " identifikovat základní biologické objekty při pozorování mikroskopem; " využívat ve výuce hlavní didaktické zásady realizace přírodovědných experimentů a terénní výuky; " dodržovat hlavní zásady bezpečnosti práce při realizaci pokusů ve školním prostředí; " zpracovat přípravu na výuku laboratorních prací a terénní výuku přírodopisu/biologie; " popsat učební cyklus 5E/7E a objasnit možnosti jeho využití při přípravě problémových úloh a laboratorních pokusů ve výuce přírodopisu; " charakterizovat hlavní zásady vedení badatelsky orientované výuky a využívat je v rámci praktické a terénní výuky přírodopisu; " využívat v rámci laboratorních cvičení z přírodopisu/biologie digitální senzory; " samostatně navrhnout a realizovat ve výuce přírodopisu praktické cvičení (laboratorní práci) a přírodopisnou exkurzi (terénní cvičení). Témata: Metody práce v biologii, pozorování a pokus. Stavba mikroskopu, světelný a elektronový mikroskop, mikroskopování ve školní výuce přírodopisu. Didaktické zásady realizace laboratorních cvičení a terénní výuky přírodopisu, zásady bezpečnosti práce. Badatelsky orientované vyučování a možnosti jeho využití ve výuce přírodopisu. Učební cyklus 5E/7E a možnosti jeho využití při přípravě problémových úloh a experimentů ve výuce přírodopisu. Využití digitálních senzorů v praktické a terénní výuce přírodopisu. Příprava a praktická realizace vybraných školních experimentů a terénní výuky.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní