Předmět: Didaktická rekonstrukce výuky přírodopisu

« Zpět
Název předmětu Didaktická rekonstrukce výuky přírodopisu
Kód předmětu KPŘ/KNDR@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Ševčíková Olga, RNDr. Ph.D.
  • Jáč Martin, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " využívat základní metody diagnostiky žákovských prekoncepcí a miskoncepcí ve výuce přírodopisu (biologie); " charakterizovat hlavní žákovské prekoncepce ve vybraných tematických okruzích vzdělávacího obsahu oboru Přírodopis (dle platné verze RVP ZV); " aplikovat ve výuce vhodné strategie využívající oborově správné prekoncepce a výukové strategie zaměřené na překonávání miskoncepcí; " identifikovat správné žákovské prekoncepce a miskoncepce ve videozáznamu výuky přírodopisu; " navrhnout strukturaci učebního prostředí (jedné vyučovací hodiny nebo celého tematického celku) podle modelu didaktické rekonstrukce. Témata: Model didaktické rekonstrukce, vztah modelu didaktické rekonstrukce a konceptu didaktické znalosti obsahu. Ontodidaktická analýza vzdělávacího obsahu. Žákovské prekoncepce a miskoncepce ve výuce přírodopisu. Diagnostika žákovských prekoncepcí a miskoncepcí. Výukové strategie využívající oborově správné prekoncepce. Výukové strategie zaměřené na překonávání miskoncepcí. Strukturace výuky přírodopisu podle modelu didaktické rekonstrukce.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní