Název předmětu | Ekologie |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/KEKOQ |
Organizační forma výuky | Konzultace + Seminář + On-line aktivity |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Úvod do studia ekologie. Postavení ekologie v systému věd. Základní ekologické pojmy. Organismus a prostředí. Abiotické faktory - adaptace organismů. Antropogenní faktory. Populace. Společenstva. Ekosystémy. Tok energie a látek. Základní biochemické cykly. Krajinná ekologie. Přírodní krajiny - zonální, azonální. Rozmanitost organismů v závislosti na šířkových pásech a výškových stupních. Kulturní krajiny. Ochrana přírody v ČR. Velkoplošná a maloplošná chráněná území.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Výstupy z učení |
Úvod do studia ekologie. Postavení ekologie v systému věd. Základní ekologické pojmy. Organismus a prostředí. Abiotické faktory - adaptace organismů. Antropogenní faktory. Populace. Společenstva. Ekosystémy. Tok energie a látek. Základní biochemické cykly. Krajinná ekologie. Přírodní krajiny - zonální, azonální. Rozmanitost organismů v závislosti na šířkových pásech a výškových stupních. Kulturní krajiny. Ochrana přírody v ČR. Velkoplošná a maloplošná chráněná území.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
V rámci studia se předpokládá: - aktivní účast studentů na konzultacích, - zpracování seminární práce na vybraná témata globálních problémů (globalizace, přelidnění, stárnutí populace, chudoba a hlad, nemoci, ohrožení atmosféry, snižování biodiverzity, ohniska napětí v současném světě apod.), - PPT prezentace zadaného tématu, - znalost práce s odbornou literaturou, - znalost práce s PC (MS Word, MS PowerPoint, Internet apod.), - znalost zásad tvorby odborného textu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (BB16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |