Vyučující
|
-
Ševčíková Olga, RNDr. Ph.D.
-
Hladilová Šárka, doc. Ing. CSc.
-
Morris Monika, Mgr. Ph.D.
-
Vašutová Dagmar, RNDr. Ph.D.
-
Málková Jitka, doc. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do studia ekologie. Postavení ekologie v systému věd. Základní ekologické pojmy. Organismus a prostředí. Abiotické faktory - adaptace organismů. Antropogenní faktory. Populace. Společenstva. Ekosystémy. Tok energie a látek. Základní biochemické cykly. Krajinná ekologie. Přírodní krajiny - zonální, azonální. Rozmanitost organismů v závislosti na šířkových pásech a výškových stupních. Kulturní krajiny. Ochrana přírody v ČR. Velkoplošná a maloplošná chráněná území.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Úvod do studia ekologie. Postavení ekologie v systému věd. Základní ekologické pojmy. Organismus a prostředí. Abiotické faktory - adaptace organismů. Antropogenní faktory. Populace. Společenstva. Ekosystémy. Tok energie a látek. Základní biochemické cykly. Krajinná ekologie. Přírodní krajiny - zonální, azonální. Rozmanitost organismů v závislosti na šířkových pásech a výškových stupních. Kulturní krajiny. Ochrana přírody v ČR. Velkoplošná a maloplošná chráněná území.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
V rámci studia se předpokládá: - aktivní účast studentů na konzultacích, - zpracování seminární práce na vybraná témata globálních problémů (globalizace, přelidnění, stárnutí populace, chudoba a hlad, nemoci, ohrožení atmosféry, snižování biodiverzity, ohniska napětí v současném světě apod.), - PPT prezentace zadaného tématu, - znalost práce s odbornou literaturou, - znalost práce s PC (MS Word, MS PowerPoint, Internet apod.), - znalost zásad tvorby odborného textu.
|
Doporučená literatura
|
-
HORKÁ, H. Angažované učení. In SVOBODOVÁ, J. Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí , s. 102-107 Brno: Paido, 2007.
|