Název předmětu | Základy přírodních věd pro realizaci zájmových aktivit |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/KBPV@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: * charakterizovat základní rozdíly mezi živou a neživou přírodou; * identifikovat a popsat společné znaky všech živých organismů; * charakterizovat základní stavbu těla rostlin, hub a živočichů; * vysvětlit a na konkrétních příkladech demonstrovat přizpůsobení živých organismů prostředí; * identifikovat základní druhy živých organismů (zejména rostlin, hub a živočichů) podle jejich hlavních určovacích znaků; * vysvětlit základní principy geologických dějů a způsoby, jakým geologické procesy ovlivňují morfologii krajiny; * vyjmenovat hlavní znaky nerostů a hornin a na základě těchto znaků vybrané nerosty a horniny určit; * na konkrétních příkladech demonstrovat vliv člověka na živou a neživou přírodu a objasnit význam ochrany přírody; * aplikovat osvojené teoretické poznatky z biologie a geologie při návrhu přírodovědných aktivit pro zájmovou činnost. Témata: Živá a neživá příroda. Společné znaky živých organismů. Klasifikace živých organismů, přehled hlavních fylogenetických skupin živých organismů. Organismy a prostředí. Stavba těla rostlin, hub a živočichů. Země jako vesmírné těleso: sluneční soustava, Měsíc, Země, Slunce (vznik, stavba, vzájemné působení). Vývoj planety Země (vznik jednotlivých geosfér, vznik a vývoj života na Zemi ? hlavní mezníky). Geologické procesy a jejich vliv na utváření krajiny. Horniny a nerosty: vznik, složení, principy klasifikace, význam nerostů a hornin, určovací znaky nerostů a hornin. Pedosféra: půdní obal Země, vznik půd, půdní druhy a půdní typy, význam půd pro život na Zemi. Vliv člověka na živou a neživou přírodu, ochrana přírody. V rámci všech probíraných témat bude kladen důraz na aplikaci teoretických poznatků z biologie a geologie do volnočasových vzdělávacích aktivit s využitím modelu didaktické rekonstrukce.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |