Vyučující
|
-
Ševčíková Olga, RNDr. Ph.D.
-
Hlaváček Lukáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu bude student schopen: " definovat základní pojmy - ekologie, ekologická výchova, udržitelný rozvoj, globalizace, " vymezit globální problémy Země - člověk a životní prostředí v historii, " interpretovat příčiny současných ohnisek napětí ve světě, " uvést základní fakta o populačním vývoji zemí současného světa, lidských sídlech, migraci, nedostatku potravin, nemocech, propastech mezi bohatými a chudými, " vyjmenovat zásady zachování biologické rozmanitosti, problému tropických deštných lesů, desertifikace, " vymezit příčiny znečištění atmosféry, hydrosféry, pedosféry, klimatických změn a jejich důsledků. Témata: ekologická výchova v pedagogických dokumentech; Ekologická výchova na školách (srovnání ZŠ, SŠ); Metody a formy práce ve vyučovacích hodinách; Mimoškolní výchova a vzdělávání dětí a mládeže; Střediska ekologické výchovy; Nevládní neziskové organizace. Mezinárodní konference a úmluvy, programy humanitární pomoci a rozvojové spolupráce jako příspěvek k řešení globálních problémů.
|
Předpoklady
|
ČINČERA, J. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007, 116 s. ISBN 978-80-7315-147-8 HORKÁ, H. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: MU, 158 s. ISBN 80-210-3750-4 HORKÁ, H, HRDLIČKOVÁ, A. Výchova pro 21. století: koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. 1. vyd. Brno: Paido, 1998, 101 s. ISBN 80-85931-54-0 LIŠKOVÁ, E, SKOKANOVÁ, A. Environmentální vzdělávání, výchova, osvěta - teorie a praxe: výběrová bibliografie za rok 2000. 1. vyd. Praha: UK, 2002, 271 s. ISBN 80-7290-087-0 Metodický pokyn k EVVO ve školách a školských zařízeních, 2001 Státní program environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty v České republice a Akční plán na léta 2013-2015.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
|