Vyučující
|
-
Ševčíková Olga, RNDr. Ph.D.
-
Kopecká Jitka, Mgr. PhD.
-
Sklenářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Hladilová Šárka, doc. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Metodika přírodovědné práce v terénu - sběr, determinace, dokumentace materiálu. Využívání sběrů k zakládání přírodovědných sbírek a ke zhotovování pomůcek. Přírodovědně zajímavé lokality v regionu. Vazba rostlin na typ stanoviště, biodiverzita v návaznosti na stav přírody.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace
- Exkurze
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Metodika přírodovědné práce v terénu - sběr, determinace, dokumentace materiálu. Využívání sběrů k zakládání přírodovědných sbírek a ke zhotovování pomůcek. Přírodovědně zajímavé lokality v regionu. Biodiverzita v návaznosti na stav přírody.
Student zvládne základy práce v terénu. Bude schopen pracovat s atlasy a určovacími klíči. Získá přehled o zajímavých lokalitách v regionu.
|
Předpoklady
|
Žádné požadavky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Určení a popis vybraných přírodnin, 100% účast.
|
Doporučená literatura
|
-
Aichele, D. (2001). Co tu kvete? Kvetoucí rostliny střední Evropy. Bratislava: Ikar.
-
Gába, Z., Hladilová, Š. akol. (2002). Geologické vzcházky českou republikou. Praha: Karolinum.
-
Kubát, K. a kol. (2002). Klíč ke květeně ČR. Praha: Academia.
-
Němec, F. (1993). Klíč k určování nerostů a hornin. Praha: SPN.
|