Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Teorie sexuální výchovy 2. Náměty pro využití problematiky v pedagogické praxi
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti prokáží základní teoretické znalosti z problematiky sexuální výchovy ve spojení s praktickými dovednostmi a činnostmi, které lze uplatnit v mateřské a primární škole (tj. na 1.stupni základní školy). Vedle vymezení pojmů a principů, pojetí, obsahu a schématu sexuální výchovy prokáží schopnosti spojené s výběrem a uplatněním vhodných metod, forem a prostředků v edukačním procesu dětí předškolního a mladšího školního věku.
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Zpracovat seminární práci podle požadavků vyučující.
|
Doporučená literatura
|
-
RAŠKOVÁ, M. (2007). 5 otázek k sexuální výchově dětí předškolního a mladšího školního věku (3-11 let). Olomouc: UP, 2007. Olomouc : VUP.
|