Předmět: Didactics of Primary school

« Zpět
Název předmětu Didactics of Primary school
Kód předmětu KPV/YDIPS
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Didactics as science history, aim, focus 2. Pedagogical documents 3. Educational process - planning and teaching

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
The aim is to introduce the foreign students with strategies for implementation of the teaching process at the Czech primary school.
Students will be provide with competences that will get to the content and objectives of the courses.
Předpoklady
The course is designed for visiting studnets in CZ on 13 weeks of exchange - it´s for students from institutions with an exchange agreement with Faculty of Education - Palacký University, Olomouc.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta

- Continuously fulfillment of tasks for self - Presentation of the topic of own choice - Visit of classes at Czech elementary schools - Reflection of observation - Oral exam
Doporučená literatura
  • (2009). Creating Effective Teaching and Learning Environments : First Results from TALIS. www.oecd.org.
  • (2009). Creating Effective Teaching and Learning Environments : First Results from TALIS..
  • (2008). Education at a Glance 2008: OECD Indicators.
  • Framework Educational Program for Basic Education (in the CZE).
  • ANDERSON, G. (2004). Fundamentals of Educational Research.. London and New York.
  • Andy Hargreawes. (1989). Curriculum and assessment reform.
  • MUNRO, S. (2007). Opportunity Lies in Teacher-Child Interaction. Children and Social Policy.. www.eddigest.com.
  • WALBERG, H., HAERTEL, G. D. (1990). The International Encyclopedia of Educational Evaluation.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr