Předmět: Czech Pre-school Education - Theory and Practice

« Zpět
Název předmětu Czech Pre-school Education - Theory and Practice
Kód předmětu KPV/YCPE
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 30
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Jiroutová Jana, M. Phil.
  • Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Polák Milan, Mgr. Ph.D.
  • Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Pedagogika. Společenskovědní oblast - kultura a společnost ČR, školství. Multikulturní výchova v MŠ. Práce s dítětem s OMJ. Český jazyk pro cizince. Výtvarná výchova. Speciální pedagogika. Pedagogická praxe v MŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Exkurze - 56 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 50 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
Výstupy z učení
Rozvoj klíčových kompetencí u studentů oboru UMŠ. Porozumění odlišným kulturám. Plánování, hodnocení a evaluace předškolní edukace. Vzdělávací systémy zemí přijíždějících studentů. Srovnání teorie a praxe v ČR a zemích přijíždějících studentů.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
Předpoklady
Kurz je určen pro studenty pedagogických fakult zahraničních univerzit v rámci programu ERASMUS, kteří studují obor učitelství pro mateřské školy v prezenční i kombinované formě.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

Studenti prezentují vlastní vzdělávací systém a studium pro předškolní vzdělávání Účastní se výuky jednotlivých předmětů dle pokynů vyučujících. Předloží pedagogický deník z praxe v MŠ Účastní se pedagogických praxí v plném rozsahu.
Doporučená literatura
  • (2009). Creating Effective Teaching and Learning Environments : First Results from TALIS..
  • EURYDICE. [online] dostupné na www: http://www.eurydice.com.
  • ANDERSON, G. (2004). Fundamentals of Educational Research.. London and New York.
  • CUNNINGHAM, U. (2011). Growing up with two languages: a practical guide for the bilingual family. New York.
  • Čornej, P., & Pokorný, J. (2005). A brief history of the Czech lands to 2004. Prague: Práh.
  • Čornej, Petr. (2005). Great Stories in Czech History. Praha.
  • MUNRO, S. (2007). Children and Social Policy..
  • VAVRDOVÁ, A., Anne Sine van Marion, Provázková Stolinská. (2018). Promotion of cooperation and sharing of experience in early childhood education. Olomouc : UP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr