Název předmětu | Trends in pre-primary and primary education |
---|---|
Kód předmětu | KPV/X4TPE |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Student's competencies are fixed by passing the following subjects: theory and methodology of science, philosophical aspects of education, curriculum and theory of teaching Aims of the subject / students will be able to: - describe and explain the essence of changes in the didactic thinking in the second half of the 20th century and their reflection on pre-primary and primary education in European conditions to show a comprehensive overview of the curricular reform with a focus on issues, - pre-primary and primary education, to analyze in detail the current curriculum for pre-primary and primary education, in terms of the components of the individual curricula and their consistency, - explain and analyze didactical thinking in connection with the alternative school movement and pedagogical innovations in the last decade of the 20th century and its importance for pre-primary and primary education, - analyze the didactic process in pre-primary and primary education, focusing on its most important components (i.e. in terms of: objectives, content, teacher and pupil interaction, methods, organizational forms and didactic means and learning conditions), and will be able to demonstrate comprehension theoretical backgrounds and the ability to apply them in case study case studies, or analysis of school documents, - to focus on the researches with a focus on pre-primary and primary education in Europe and the world. Basic themes: - Definition of the subject of didactics, the relation of didactics and field didactics, methods of didactic research. - Changes in pre-primary and primary education in a historical context. - Educational process and its components in the pre-primary and primary school conditions. - The personality of the teacher in the process of pre-primary and primary education. - Curricular reforms, - Educational communication and interaction at primary school. - Effective approaches to managing the teaching process in pre-primary and primary education. - Pre-primary and primary education research in Europe and the world.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Známkou, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |