Název předmětu | Curriculum and theory of teaching |
---|---|
Kód předmětu | KPV/X4CTT |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Účastníci studia budou schopni: -charakterizovat obecnou didaktiku jako vědní disciplínu, objasnit významné teorie vzdělávání a vysledovat jejich odraz v aktuálním pojetí kurikula českých škol, vysvětlit roli didaktiky v práci učitele při v řešení situací ve prospěch jednotlivce či skupiny vzdělávaných, -předestřít ucelený náhled na problematiku kvality výuky, podrobněji pak vymezit podstatu, příležitosti i rizika různých přístupů zaměřených na zabezpečení této kvality, dokumentovat na vhodných příkladech z edukační praxe, -v širším kontextu společenské reality prezentovat proměny paradigmatu kurikulárního diskurzu, objasnit vliv determinant kurikula, a to i vzhledem k projektování školního kurikula v aktuálním českém prostředí, -objasnit možné přístupy didaktického zprostředkování učiva (transformace, zjednodušení, elementarizace, redukce, rekonstrukce učiva; didaktická a mikrodidaktická analýza učiva), argumentovat ve prospěch požadavků kladených na optimální podobu učebnic aj. edukačních médií, -v globálním i specificky českém kontextu posoudit a empiricky doložit implikaci mezi soudobými proměnami vzdělávání a pojetím učitelské profese, -prokázat opodstatněnost nároků kladených na komplex dimenzí profesionality učitele, přednést odborný náhled na učitelství jako profesi, prezentovat a zdůvodnit svůj názor na potřebnost standardů kvality profese učitele (standardů práce učitele, pedagogických standardů), -zdůvodnit význam, který má realizace národních i mezinárodních výzkumů výuky a školního vzdělávání pro rozvoj didaktiky jako vědy i pro edukační praxi, představit významné výzkumy a analyzovat jejich výstupy spadající do oblasti odborného zájmu účastníka studia. |
Předpoklady |
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |