Předmět: Seminář k závěrečné práci

« Zpět
Název předmětu Seminář k závěrečné práci
Kód předmětu KPV/WZP
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Význam a charakteristika závěrečné práce Teoretická a empirická (aplikační) část závěrečné práce Úvod do pedagogického výzkumu - kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření, možnosti statistického vyhodnocování hromadných dat Atributy kvality závěrečné práce - práce se zdrojovou literaturou (rešerše, citace), kontinualita textu, souvztažnost tématu s cíli a obsahem závěrečné práce Příprava na posudky a obhajobu závěrečné práce

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 2 hodiny za semestr
  • Příprava na zápočet - 6 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 4 hodiny za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět je časově určen v návaznosti na zadání závěrečné práce - účastník CŽV má již určeného vedoucího a téma práce. Záměrem předmětu je nastínit význam závěrečné práce a vést účastníka při přípravných aktivitách. Po absolvování předmětu by účastníci měli být schopni: - objasnit význam závěrečné práce, - charakterizovat jednotlivé náležitosti závěrečné práce a znát strategie jejich užití, - rozlišit metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu, - charakterizovat jednotlivé metody pedagogického výzkumu, - aplikovat teoretické znalosti na vlastní činnost při zpracovávání závěrečné práce, - zpracovat teze závěrečné práce.
Uchazeč po absolvování předmětu získá kompetence vyplývající ze stanovených cílů.
Předpoklady
Předpoklady směřují k naplnění cílů.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

Zpracování tezí závěrečné práce.
Doporučená literatura
  • HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce.. Olomouc: Vydavatelství UP.
  • CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu.. Praha: Grada.
  • KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce.. Olomouc: UP.
  • PUNCH, K. (2008). Úspěšný návrh výzkumu.. Praha: Portál.
  • SKUTIL, M. a kol. (2011). Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr