Vyučující
|
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Význam a charakteristika závěrečné práce Teoretická a empirická (aplikační) část závěrečné práce Úvod do pedagogického výzkumu - kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření, možnosti statistického vyhodnocování hromadných dat Atributy kvality závěrečné práce - práce se zdrojovou literaturou (rešerše, citace), kontinualita textu, souvztažnost tématu s cíli a obsahem závěrečné práce Příprava na posudky a obhajobu závěrečné práce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 2 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 4 hodiny za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je časově určen v návaznosti na zadání závěrečné práce - účastník CŽV má již určeného vedoucího a téma práce. Záměrem předmětu je nastínit význam závěrečné práce a vést účastníka při přípravných aktivitách. Po absolvování předmětu by účastníci měli být schopni: - objasnit význam závěrečné práce, - charakterizovat jednotlivé náležitosti závěrečné práce a znát strategie jejich užití, - rozlišit metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu, - charakterizovat jednotlivé metody pedagogického výzkumu, - aplikovat teoretické znalosti na vlastní činnost při zpracovávání závěrečné práce, - zpracovat teze závěrečné práce.
Uchazeč po absolvování předmětu získá kompetence vyplývající ze stanovených cílů.
|
Předpoklady
|
Předpoklady směřují k naplnění cílů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Zpracování tezí závěrečné práce.
|
Doporučená literatura
|
-
HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu.. Praha: Grada.
-
KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce.. Olomouc: UP.
-
PUNCH, K. (2008). Úspěšný návrh výzkumu.. Praha: Portál.
-
SKUTIL, M. a kol. (2011). Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.. Praha: Portál.
|