Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
RVP ZV a jeho návaznost na RVP PV Klíčové kompetence a průřezová témata - specifika pro 1. ročník ZŠ komunikace mezi učitele a žákem hodnocení v 1. třídě vyučovací metody - specifika pro 1. ročník
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 4 hodiny za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti posuzují schopnost adaptace žáků elementárního ročníku na nové prostředí, seznamují se s plánováním učiva i s požadavky na přípravu jednotlivých vyučovacích hodin. Studenti budou seznámeni se školním vzdělávacím programem základní školy s přihlédnutím k elementárnímu ročníku, který vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Posluchači budou seznámeni se specifiky výuky v elementárním ročníku.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a jeho cíle.
|
Předpoklady
|
učitel elementarista a jeho předpoklady související s cíli dané disciplíny
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
aktivní účast na seminářích a konzultacích přípravy na 2 vyučovací hodiny v 1. ročníku ZŠ (předložení didaktického materiálu, reflexe naplnění cílů výuky)
|
Doporučená literatura
|
-
FASNEROVÁ, M. (2018). Prvopočáteční čtení a psaní. Vydání 1.. Praha: Grada.
-
FASNEROVÁ, M. Vybrané kapitoly z elementárního čtení a psaní.
-
Franclová, M. (2013). Zahájení školní docházky. Praha Grada.
-
Nelešovská, A., Spáčilová, H. Didaktika primární školy.
-
ŠIKULOVÁ, R. Didaktika primární školy: vybraná témata oboru pro studenty učitelství 1. st. ZŠ.
|