Lecturer(s)
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Demonstration, Projection (static, dynamic), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
- Homework for Teaching
- 12 hours per semester
- Attendace
- 6 hours per semester
- Preparation for the Exam
- 15 hours per semester
|
Learning outcomes
|
Methodology applied to natural sciences teaching - botany, zoology and physics. The main focus is on developping skills in this field for further broading of knowledge on secondary schools. Goals, content and role of natural sciences teaching. Right methods, forms and teaching aids for the education of natural sciences.
Students accquire gualification according to defined objective.
|
Prerequisites
|
Students accquire qualification according to defined objectives.
|
Assessment methods and criteria
|
Mark, Written exam
|
Recommended literature
|
-
COUFALOVÁ, J. (2006). Projektové vyučování.. Praha: Fortuna.
-
DOSTÁL Jiří. (2015). Badatelsky orientovaná výuka: kompetence učitelů k její realizaci v technických a přírodovědných předmětech na základních školách.. Olomouc.
-
Kašová, J. a kol. (1995). Projektové vyučování v teorii i praxi.. Kroměříž: IUVENTA.
-
KOVALIKOVÁ, S., OLSENOVÁ, K. (1995). Integrovaná tématická výuka. Kroměříž : Spirála.
-
PODROUŽEK, L. (2003). Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. Pelhřimov : Vydavatelství Aleš Čeněk.
-
PODROUŽEK, L., JŮZA, J. (2000). Didaktika přírodovědy - Vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí vybraných ekosystém. Plzeň : ZČU.
-
PODROUŽEK, L. (1999). Předměty o přírodě a společnosti. Plzeň : ZČU.
-
PODROUŽEK, L. (1998). Úvod do předmětů o přírodě a společnosti. Plzeň : ZČU.
|