Lecturer(s)
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Course content
|
1. Framework educational programme and school educational programme. 2. Animate and inanimate nature - analysis of subject matter 3. Specific teaching methods, forms and aids.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Demonstration, Activating (Simulations, Games, Dramatization)
- Semestral Work
- 6 hours per semester
- Preparation for the Exam
- 15 hours per semester
|
Learning outcomes
|
Competences related to content sequence of subject and its aim.
|
Prerequisites
|
Assumptions related to the objectives and competences of the subject.
|
Assessment methods and criteria
|
Mark, Written exam, Student performance
|
Recommended literature
|
-
BRTNOVÁ ČEPIČKOVÁ, I. (2013). Didaktika přírodovědného základu, 1. vyd.. Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně.
-
Jančaříková, K. (2017). Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
-
Kovaliková, S., Olsenová, K. (1995). Integrovaná tématická výuka - model. Kroměříž : Spirála.
-
PODROUŽEK, L. (2003). Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. Pelhřimov : Vydavatelství Aleš Čeněk.
-
PODROUŽEK, L. (1996). Prvouka - Vyučování prvouce na integrovaném pozadí ročních období. Plzeň : ZČU.
-
Podroužek, L. (1993). Prvouka a přírodověda s didaktikou. Plzeň.
-
PODROUŽEK, L. (1999). Předměty o přírodě a společnosti v primární škole. Plzeň: ZČU.
-
RAŠKOVÁ, M. (2006). Elementární učení o přírodě a společnosti od minulosti k současnosti. Olomouc : UP.
-
TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009.
|