Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Legislativa nadaných žáků v RVP ZV - Identifikace nadaných žáků - Metody práce s nadanými žáky - Vysvětlení pojmu dvojí nadání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s problematikou a specifikou nadaného žáka v primární škole. V rámci výuky budou studenti vedeni k osvojení dovedností identifikace nadaného žáka a k vytvoření dovedností tvořivé pedagogické práce s nadanými žáky směřující k vytváření vhodných a stimulujících podmínek pro rozvoj těchto žáků.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s problematikou a specifikou nadaného žáka v primární škole. V rámci výuky budou studenti vedeni k osvojení dovedností identifikace nadaného žáka a k vytvoření dovedností tvořivé pedagogické práce s nadanými žáky směřující k vytváření vhodných a stimulujících podmínek pro rozvoj těchto žáků.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Vytvořit dva pracovní listy pro nadané žáky na 1. stupni ZŠ.
|
Doporučená literatura
|
-
HŘÍBKOVÁ, L. (2005). Nadání a nadaní. Praha: UK.
-
LÁZNIBATOVÁ, J. (2001). Nadané dieťa - jeho vývin, vzdělávanie a podporovanie. Bratislava: Iris.
-
MONKS, F.J., YPENBURG, I. H. (2002). Nadané dítě. Praha: Grada.
|