Název předmětu | Vědecké aktivity studentů |
---|---|
Kód předmětu | KPV/VAS@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Kvantitativní a kvalitativní výzkum Smíšený design výzkumu Aktuality v pedagogických výzkumech Tuzemský a zahraniční pedagogický výzkum Metody pedagogického výzkumu Statistické zpracování dat.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující práce ve skupinách |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je vést studenty garantovaných oborů k odborné vědecké práci včetně spolupráce se zahraničními partnery. Studenti sestaví design výzkumného šetření na dané téma a kolektivně se pokusí o jeho realizaci. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - rozlišit základní rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumným šetřením a - zvolit vhodný typ dle zamýšleného tématu - efektivně volit design výzkumného šetření a - výzkumné šetření realizovat včetně analýzy a interpretace dat - orientovat se v základních technikách statistického zpracování výzkumných dat
Po absolvování předmětu získá student kompetence vyplývající z cílů. |
Předpoklady |
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a práce s literaturou.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Realizace parciální odborné činnosti nadstandardně rozvíjející výzkumné kompetence studentů. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |