Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
-
Rechtik Zdeněk, Mgr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Cíl a obsah vzdělání, pedagogické dokumenty vymezující cíl a obsah vzdělání. 2. Vyučovací proces. 3. Příprava učitele na vyučování. 4. Prověřování a hodnocení. 5. Vyučovací metody a zásady.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Pozorování a analýza průběhu výchovně vzdělávacího procesu ve třídách se spojenými ročníky, a to z hlediska činnosti učitele i žáků a jejich vzájemné interakce se zaměřením na teorii vyučování na 1. stupni ZŠ. Studenti sledují a rozebírají pod vedením metodika PdF UP základní a diagnostické, řídící a prognostické činnosti učitele v rámci přípravy a průběhu vyučování. Pedagogická praxe se realizuje na málotřídních školách olomouckého regionu.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Pozorování a analýza průběhu výchovně vzdělávacího procesu ve třídách se spojenými ročníky, a to z hlediska činnosti učitele i žáků a jejich vzájemné interakce se zaměřením na teorii vyučování na 1. stupni ZŠ. Studenti sledují a rozebírají pod vedením metodika PdF UP základní a diagnostické, řídící a prognostické činnosti učitele v rámci přípravy a průběhu vyučování. Pedagogická praxe se realizuje na málotřídních školách olomouckého regionu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Studenti k zápočtu odevzdají pozorovací a hospitační protokoly, zaměřené na zadanou problematiku.
|
Doporučená literatura
|
-
Fasnerová, M, Stolinská, D. (2012). Pedagogická praxe. Hanex, Olomouc.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
|