Předmět: Didaktické praktikum 2

« Zpět
Název předmětu Didaktické praktikum 2
Kód předmětu KPV/UX3Q
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
  • Rechtik Zdeněk, Mgr. Ph.D.
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Cíl a obsah vzdělání, pedagogické dokumenty vymezující cíl a obsah vzdělání. 2. Vyučovací proces. 3. Příprava učitele na vyučování. 4. Prověřování a hodnocení. 5. Vyučovací metody a zásady.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování
  • Domácí příprava na výuku - 5 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 5 hodin za semestr
Výstupy z učení
Pozorování a analýza průběhu výchovně vzdělávacího procesu ve třídách se spojenými ročníky, a to z hlediska činnosti učitele i žáků a jejich vzájemné interakce se zaměřením na teorii vyučování na 1. stupni ZŠ. Studenti sledují a rozebírají pod vedením metodika PdF UP základní a diagnostické, řídící a prognostické činnosti učitele v rámci přípravy a průběhu vyučování. Pedagogická praxe se realizuje na málotřídních školách olomouckého regionu.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
Předpoklady
Pozorování a analýza průběhu výchovně vzdělávacího procesu ve třídách se spojenými ročníky, a to z hlediska činnosti učitele i žáků a jejich vzájemné interakce se zaměřením na teorii vyučování na 1. stupni ZŠ. Studenti sledují a rozebírají pod vedením metodika PdF UP základní a diagnostické, řídící a prognostické činnosti učitele v rámci přípravy a průběhu vyučování. Pedagogická praxe se realizuje na málotřídních školách olomouckého regionu.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta

Studenti k zápočtu odevzdají pozorovací a hospitační protokoly, zaměřené na zadanou problematiku.
Doporučená literatura
  • Fasnerová, M, Stolinská, D. (2012). Pedagogická praxe. Hanex, Olomouc.
  • JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní