Vyučující
|
-
Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Cíl a obsah vzdělání, pedagogické dokumenty vymezující cíl a obsah vzdělání. 2. Vyučovací proces. 3. Příprava učitele na vyučování. 4. Prověřování a hodnocení. 5. Vyučovací metody a zásady.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Pozorování a analýza průběhu výchovně vzdělávacího procesu, a to z hlediska činnosti učitele i žáků a jejich vzájemné interakce se zaměřením na teorii vyučování na 1. stupni ZŠ. Studenti sledují a rozebírají pod vedením metodika PdF UP základní diagnostické, řídící a prognostické činnosti učitele v rámci přípravy a průběhu vyučování. Pedagogická praxe se realizuje na plně organizovaných školách v Olomouci, rozbory praxí proběhnou v semináři.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Pozorování a analýza průběhu výchovně vzdělávacího procesu, a to z hlediska činnosti učitele i žáků a jejich vzájemné interakce se zaměřením na teorii vyučování na 1. stupni ZŠ. Studenti sledují a rozebírají pod vedením metodika PdF UP základní diagnostické, řídící a prognostické činnosti učitele v rámci přípravy a průběhu vyučování. Pedagogická praxe se realizuje na plně organizovaných školách v Olomouci, rozbory praxí proběhnou v semináři.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Studenti k zápočtu odevzdají pozorovací a hospitační protokoly, zaměřené na zadanou problematiku.
|
Doporučená literatura
|
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
|