Název předmětu | Úvodní pedagogická praxe s reflexí |
---|---|
Kód předmětu | KPV/UPR@ |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsahem je pozitivně motivovat studenty pro práci učitele primární školy a nastínit problematiku edukačního procesu v kontextu současného vzdělávání. Studenti hospitují na plnoorganizované škole městské i vesnické a na málotřídní škole.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Pozorování |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " Interpretovat pojmy primární škola, plnoorganizovaná škola, málotřídní škola, venkovská škola, " rozlišit organizační formy práce na málotřídní škole a plnoorganizované škole, " vysvětlit význam interakce učitel - žák na primární škole, " vysvětlit význam interakce žák - žák na primární škole. Témata: " plnoorganizovaná škola, malotřídní škola, venkovská škola " učitel primární školy " pozorované organizační formy primární školy a způsoby vyučování " interakce učitel - žák primární školy " interakce žák - žák primární školy " vybavenost školských zařízením pro interaktivní výuku.
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle. |
Předpoklady |
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozbor portfolia studenta
Skupinová hospitace na 3 základních školách, celkem 6 náslechových vyučovacích hodin + beseda se zástupcem z vedení ZŠ, zpracování hospitačního záznamu. Odevzdání materiálů dle pokynů metodika. Podrobnější informace student získá prostřednictvím hromadného e-mailu a na společném setkání k úvodu do studia. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |