Lecturer(s)
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Demonstration, Projection (static, dynamic), Laboratory Work, Activating (Simulations, Games, Dramatization)
- Homework for Teaching
- 12 hours per semester
- Attendace
- 12 hours per semester
- Semestral Work
- 10 hours per semester
|
Learning outcomes
|
The aim is to obtain a unification of specialized scientific foundation necessary for teaching subjects about nature and society at primary school. Its content integrates knowledge of biology, chemistry, physics and earth sciences. Students learn through objects and relations in the context of science content in relation to environmental protection and a healthy lifestyle. Mentioned topics, students should be able to explain the discipline after graduating pupils from an integrated, interdisciplinary perspective.
Competences related to content sequence of subject and its aim.
|
Prerequisites
|
Assumptions related to the objectives and competences of the subject.
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance, Seminar Work
|
Recommended literature
|
-
(2001). Národní program rozvoje vzdělávání v České republice - Bílá kniha. Praha : Taurus.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
-
Kašová, J. a kol. (1995). Projektové vyučování v teorii i praxi.. Kroměříž: IUVENTA.
-
KOVALIKOVÁ, S., OLSENOVÁ, K. (1995). Integrovaná tématická výuka. Kroměříž : Spirála.
-
PODROUŽEK, L. (2003). Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. Pelhřimov : Vydavatelství Aleš Čeněk.
-
Podroužek, L. (2002). Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň : Fraus. 96 s.
-
PODROUŽEK, L., JŮZA, J. (2000). Didaktika přírodovědy - Vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí vybraných ekosystém. Plzeň : ZČU.
-
PODROUŽEK, L. (1996). Prvouka - Vyučování prvouce na integrovaném pozadí ročních období. Plzeň : ZČU.
-
PODROUŽEK, L. (1999). Předměty o přírodě a společnosti. Plzeň : ZČU.
-
PODROUŽEK, L. (1998). Úvod do předmětů o přírodě a společnosti. Plzeň : ZČU.
|