Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se naučí alternativní metodou dobrého startu grafomotorická cvičení pro reedukaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Obsahem tohoto předmětu jsou cviky zaměřené na rozvíjení elementární grafické zručnosti u dětí, zařazování cvičení jemné motoriky, uvolňování celé ruky, zápěstí a prstů v rytmu říkadel, písniček i hudby. Využití metody "Dobrého startu" při psaní i říkadel pro rozvoj rytmického pohybu a správné artikulace.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Obsahem tohoto předmětu jsou cviky zaměřené na rozvíjení elementární grafické zručnosti u dětí, zařazování cvičení jemné motoriky, uvolňování celé ruky, zápěstí a prstů v rytmu říkadel, písniček i hudby. Využití metody "Dobrého startu" při psaní i říkadel pro rozvoj rytmického pohybu a správné artikulace.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
80% účast na semináři. Příprava na 2 vyučovací hodiny metodou "Dobrého startu".
|
Doporučená literatura
|
-
FASNEROVÁ,M. Vy brané kapitoly z elementárního čtení a psaní.
-
SPÁČILOVÁ, H., ŠUBOVÁ, L. (2004). Příprava žáka na psaní. Olomouc : UP.
-
SWIERKOSZOVÁ, J. (2008). Metody dobrého startu do České republiky. Ostrava : TRINITY.
|