Předmět: Environmentální výchova 1

« Zpět
Název předmětu Environmentální výchova 1
Kód předmětu KPV/U1EQ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Právní zakotvení Environmentální výchovy a školské dokumenty k EV. Organizace EV na školách. Praktická realizace EV. Vytváření výukových projektů s environmentální tématikou.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Příprava na zápočet - 3 hodiny za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 4 hodiny za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
Výstupy z učení
Posluchači získají znalosti , poznatky a schopnost orientovat se v základní terminologii, v právních zakotveních a školských dokumentech k environmentálnímu vzdělávání, výchově a osvětě. Posluchači získají znalosti o organizaci a řízení EVVO na školách na základě RVP ZV a naučí se aplikovat EVVO v konkrétních podmínkách školního vzdělávacího programu.
Studenti získají kompetence odpovídající stanoveným cílům.
Předpoklady
Předpoklady souvisejí s cíli.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

Aktivní účast na seminářích. Zpracování projektu se zaměřením na environmentální výchovu.
Doporučená literatura
  • (2004). Škola pro život. Praha.
  • HORKÁ,H., HRDLIČKOVÁ,V. (1998). Výchova pro 21 století. Brno.
  • HORKÁ,H. (1996). Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno.
  • MÁCHALA,A. (2000). Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno.
  • PASTERNAK,M.,SELBY,D. (1992). Globální výchova. Praha.
  • PIKE.G.,SELBY.D. (2000). Cvičení a hry pro globální výchovu 2. Praha.
  • PIKE,G.,SELBY,D. (2000). cvičení a hry pro globální výchovu1. Praha.
  • PIKE,G.,SELBY,D. (1994). Globální výchova. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní