Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti získají dovednosti a zkušenosti nejen ve vlastní výuce, ale i mimo ni. Poznají učební strategie pod vedením cvičných učitelů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 80 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 160 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Náslechy a samostatné výstupy pod vedením pověřeného učitele. Rozbory jednotlivých výstupů.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Završení třetí etapy pedagogické praxe. Cílem je poskytnout studentům orientaci v celém provozu školy, ověření si schopnosti, uplatnění vědomostí a pedagogických dovedností získaných studie a absolvováním předešlých typů pedagogických praxí. Praxe se uskutečňuje na plnoorganizovaných a málotřídních školách v místě trvalého bydliště studenta.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta, Hospitace
100% účast ve vyučovacím procesu 5 týdnů na plnoorganizované škole a 3 týdny na málotřídní škole.
|
Doporučená literatura
|
-
Fasnerová, M.,Stolinská, D. Pedagogická praxe.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
-
Musilová, M. (2007). Metodika praxe.. Olomouc : UP.
-
Musilová, M., Musil, J., V. (2001). Asistentská praxe.. Olomouc.
-
Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF.
-
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
-
Nelešovská, A., Svobodová, J. (2005). Pedagogická praxe 2. Olomouc: Vydavatelství UP.
|