Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Živá příroda (rostliny, živočichové, člověk), systém botanický, zoologický. 2. Neživá příroda - pokusy a pozorování. 3. Uplatnění specifických metod, forem a prostředků ve vyučování. 4. RVP ZV, ŠVP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 4 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Speciální didaktika, která se zabývá teorií a praxí výchovy a vzdělávání v oblasti přírodovědného učení na 1. stupni speciálních základních škol a zvláštních škol. Zahrnuje okruhy botanické, zoologické a fyzikální. Zaměřuje se na vytváření základních vědomostí a dovedností, které se u žáků budou dále rozvíjet. Orientuje se na pojetí, cíle a úkoly přírodovědných předmětů. Analyzuje obsah učiva včetně integračních součástí, zabývá se otázkami uplatnění vhodných metod, forem a prostředků ve vyučování přírodovědě.
Studenti získají kompetence odpovídající stanoveným cílům.
|
Předpoklady
|
Předpoklady souvisejí s cíli.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Zpracovat projekt dle zadání vyučujícího a tvorba portfólia.
|
Doporučená literatura
|
-
KOVALIKOVÁ, S., OLSENOVÁ, K. (1995). Integrovaná tématická výuka. Kroměříž : Spirála.
-
PODROUŽEK, L. (2003). Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. Pelhřimov : Vydavatelství Aleš Čeněk.
-
PODROUŽEK, L. (1999). Předměty o přírodě a společnosti. Plzeň : ZČU.
-
PODROUŽEK, L. (1998). Úvod do předmětů o přírodě a společnosti. Plzeň : ZČU.
|