Vyučující
|
-
Divilová Soňa, Mgr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1) Základní terminologie - ekologická výchova, environmentální výchova, EVVO, environmentální gramotnost, environmentální senzitivita 2) Environmentální výchova vzdělávání a osvěta (EVVO), definice, předmět, cíle, obsah v kontextu vývoje, principy, témata 3) Globální rozvojové vzdělávání (GRV), definice, předmět, cíle, obsah v kontextu vývoje, principy, témata 4) Vzdělávání pro trvale udržitelný rozvoj (VUR), udržitelný rozvoj (UR), definice, předmět, cíle, obsah v kontextu vývoje, principy, témata 5) Organizace - ADRA, Člověk v tísni 6) Organizace - ARPOK, Charita České republiky 7) EVVO, GRV a VUR na 1. stupni základní školy v kontextu s RVP ZV a legislativními dokumenty (analýza RVP ZV, zákonů, vyhlášek, strategických dokumentů) 8) Formy aplikace EVVO, GRV, VUR do vzdělávání na 1. st. základní školy (průřezové téma, projekt, školní vzdělávací program, aktivity apod.) 9) Školní koordinátor EVVO - role, kompetence, náplň práce, specializační studium 10) Vhodné edukační prostředky (metody, org. formy atd) pro aplikaci EVVO, GRV a VUR do edukačního procesu na 1. st. základní školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vymezit pojem environmentální výchova vzdělávání a osvěta (EVVO), definovat předmět, cíle, obsah v kontextu vývoje - vymezit pojem globální rozvojové vzdělávání (GRV), definovat předmět, cíle, obsah v kontextu vývoje - porozumět a vysvětlit koncept udržitelného rozvoje - porozumět a vymezit vzdělávání pro trvale udržitelný rozvoj (VUR), definovat předmět, cíle, obsah v kontextu vývoje - definovat místo EVVO, GRV a VUR na 1. stupni základní školy v kontextu s RVP ZV a legislativními dokumenty - pochopit a vysvětlit podstatu provázanosti EVVO, GRV a VUR - popsat role a kompetence školního koordinátora EVVO - charakterizovat formy aplikace EVVO, GRV, VUR do vzdělávání na 1. st. základní školy (průřezové téma, projekt, školní vzdělávací program apod.) - používat vhodné edukační prostředky pro aplikaci EVVO, GRV a VUR do edukačního procesu na 1. st. základní školy Témata: Environmentální výchova vzdělávání a osvěta Globální rozvojové vzdělávání Udržitelný rozvoj, vzdělávání pro udržitelný rozvoj Formy aplikace EVVO, GRV, VUR do vzdělávání na 1. st. základní školy Edukační prostředky pro aplikaci EVVO, GRV, VUR Koordinátor EVVO
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
- aktivní účast na seminářích - zpracování a prezentace zápočtové práce Požadavky pro studenty s ISP: - zpracování zápočtové práce dle pokynů vyučujícího
|
Doporučená literatura
|
|