Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti budou vybaveni dovedností naučit žáky v elementárním ročníku číst a psát i alternativními metodami a především analyticko-syntetickou metodou.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Zahrnuje připravenost dítěte pro vstup do školy. Nastiňuje historii a vývoj písma, vývoj metod vyučování čtení a psaní. Studenti se seznamují s veškerou metodickou literaturou, učebními pomůckami a metodickými postupy, kterých využívají při realizaci pedagogické praxe. Výukové strategie, se kterými budou studenti v rámci tohoto seznámeni, úzce reagují na kurikulární reformu v současné škole.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Zahrnuje připravenost dítěte pro vstup do školy. Nastiňuje historii a vývoj písma, vývoj metod vyučování čtení a psaní. Studenti se seznamují s veškerou metodickou literaturou, učebními pomůckami a metodickými postupy, kterých využívají při realizaci pedagogické praxe. Výukové strategie, se kterými budou studenti v rámci tohoto seznámeni, úzce reagují na kurikulární reformu v současné škole.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
80% účast na seminářích, vypsaná písanka pro 1. ročník ZŠ.
|
Doporučená literatura
|
-
FABIÁNKOVÁ, B., HAVEL, J. NOVOTNÁ, M. (1999). Výuka čtení a psaní na 1. stupni ZŠ. Brno : Paido.
-
FASNEROVÁ,M. Vybrané kapitoly z elementárního čtení a psaní.
-
HŘEBEJKOVÁ, J., PENC, V. (1977). Čtení, psaní, jazyková a literární výchova v 1. ročníku.. Praha: SPN.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
-
SPÁČILOVÁ, H., ŠUBOVÁ, L. (2004). Příprava žáka na psaní. Olomouc : UP.
|