Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. RVP ZV a ŠVP 2. Živá a neživá příroda - rozbor učiva 3. Specifické metody, formy a prostředky ve vyučování
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Speciální didaktika, která se zabývá teorií a praxí výchovy a vzdělávání elementárního učení o přírodě a společnosti. Orientuje se na pojetí, cíle, dimenze a úkoly prvouky. Analyzuje obsah učiva včetně integrálních součástí. Vychází z historického přehledu etap a vývoje předmětu v české škole. Zabývá se otázkami uplatnění vhodných metod, forem a prostředků ve vyučování prvouce.
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozbor portfolia studenta
Student je povinen předložit ke kolokviu písemně zpracovaný projekt dle zadání vyučující.
|
Doporučená literatura
|
-
RAŠKOVÁ, M. (2006). Elementární učení o přírodě a společnosti od minulosti k současnosti. Olomouc : UP.
-
RAŠKOVÁ, M. (2007). 5 otázek k sexuální výchově dětí předškolního a mladšího školního věku (3-11 let). Olomouc: UP, 2007. Olomouc : VUP.
|