Vyučující
|
-
Neumeister Pavel, Mgr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah státní závěrečné zkoušky je shrnutím poznatků, dovedností a aplikačních přístupů z profilových disciplín studijního programu. Rozsah státní závěrečné zkoušky odpovídá "Studijnímu a zkušebnímu řádu PdF UP".
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Podstata státní závěrečné zkoušky z Managementu MŠ spočívá v prokázání znalostí vztahujících se k základní terminologii obecného managementu, v aplikaci východisek obecného managementu na podmínky řízení školství a mateřské školy, v porozumění postavení školského managementu jako hraniční pedagogické disciplíny a v dovednosti uplatnit poznatky při autoevaluaci mateřské školy.
Úspěšným složením této státní závěrečné zkoušky studenti splní dílčí část povinností potřebných k absolvování příslušného oboru.
|
Předpoklady
|
Splnění studijních povinností v plném rozsahu daném akreditací příslušného oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Vybavenost základními pedagogickými a psychodidaktickými kompetencemi k vyučování a výchově.
|
Doporučená literatura
|
-
Bečvářová, Z. (2010). Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Praha: Portál.
-
Bečvářová, Z. (2003). Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál.
-
Kubátová, J. (2013). Management lidských zdrojů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Lhotková, I., Trojan, V., & Kitzberger, J. (2012). Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer ČR.
-
Prášilová, M. (2004). Projektování v mateřské škole. V Olomouci: Hanex.
-
Šikýř, M., Borovec, D., & Lhotková, I. (2012). Personalistika v řízení školy. Praha: Wolters Kluwer ČR.
|