Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Cílem předmětu je vést studenty garantovaných oborů k odborné vědecké práci včetně spolupráce se zahraničními partnery. Studenti sestaví design výzkumného šetření na dané téma a kolektivně se pokusí o jeho realizaci. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: rozlišit základní rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumným šetřením, zvolit vhodný typ dle zamýšleného tématu, efektivně volit design výzkumného šetření, výzkumné šetření realizovat včetně analýzy a interpretace dat, orientovat se v základních technikách statistického zpracování výzkumných dat. Témata: Kvantitativní a kvalitativní výzkum. Smíšený design výzkumu. Aktuality v pedagogických výzkumech. Tuzemský a zahraniční pedagogický výzkum. Metody pedagogického výzkumu. Statistické zpracování dat.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Realizace parciální odborné činnosti nadstandardně rozvíjející výzkumné kompetence studentů.
|
Doporučená literatura
|
-
HENDL, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace.. Praha.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
-
PELIKÁN, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.
-
PETRUSEK, M. (1969). Sociometrie. Praha.
-
PRŮCHA, J. (1997). Pedagogický výzkum a vzdělávací politika: Vytváření mostů. Praha: UK.
-
SKALKOVÁ, J. (1985). Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Praha: SPN.
-
SKUTIL, M. a kol. (2011). Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha, Portál.
-
STOLINSKÁ, D. (2011). Kvalitativní přístup k interpretaci dat získaných prostřednictvím kvantitativního výzkumu v oblasti interakce učitel-žák na primární škole. In Smíšený design v pedagogickém výzkumu.. Brno: PdF MU.
-
STOLINSKÁ, D. (2010). TIVT - stále živá technika měření efektivity interakce učitel-žák na primární škole. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů DSP.. Olomouc: PdF UP.
-
ŠVAŘÍČEK R., ŠEĎOVÁ, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
-
ŠVEC, Š. a kol. (1998). Metodológia vied o výchove. Bratislava: IRIS, 1998.
-
WALKER, I. (2013). Výzkumné metody a statistika. Praha: Grada.
|