Předmět: Společenskovědní a přírodovědná pregramotnost 2

« Zpět
Název předmětu Společenskovědní a přírodovědná pregramotnost 2
Kód předmětu KPV/SP2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jarušinská Lenka, Mgr. PhD.
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " identifikovat vzdělávací nabídku dle RVP PV jako prostředek vzdělávání dětí předškolního věku v oblasti utváření společenskovědní a přírodovědné pregramotnosti, " připravit vlastní vzdělávací nabídku a formulovat ji v podobě, v jaké ji bude dětem předkládat - a to v podobě integrovaných bloků, které se vztahují k určitému tématu, vycházejí z praktických životních problémů a situací nebo jsou zaměřeny k určitým činnostem, k praktickým aktivitám, " naplňovat cíle vzdělávacího obsahu RVP PV vedoucí k dosahování výstupů v oblasti utváření společenskovědní a přírodovědné pregramotnosti, " akceptovat přirozená vývojová specifika dětí předškolního věku a důsledně je promítat do obsahu, forem a metod jejich vzdělávání, " respektovat vzdělávací nabídku a tvůrčím způsobem ji konkretizovat tak, aby nabízené činnosti byly mnohostranné a maximálně pestré a svou úrovní odpovídaly konkrétním možnostem a potřebám dětí, " využívat různé formy i metody vzdělávání a přizpůsobovat vzdělávání konkrétním regionálním i místním podmínkám, možnostem a potřebám, " sledovat proces osvojování těchto způsobilostí jak v rámci třídy dětí, tak u jednotlivých dětí a postupovat tak, aby děti získávaly co nejvíce. Témata: Poznatky o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě. Podpora zdraví, bezpečí, osobní pohoda a pohoda prostředí, zdravý životní styl. Pravidla společenského soužití. Ochrana osobního soukromí a bezpečí ve vztazích s druhými dětmi i dospělými. Rozmanitost živé a neživé přírody, svět kolem nás. Tvorba návrhů integrovaných bloků ve vztahu se vzdělávacími oblastmi z RVP PV.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní