Vyučující
|
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Studenti by měli být schopni: " interpretovat základní pedagogické jevy a zákonitosti " orientovat se v alternativních přístupech ve výchovně vzdělávacím procesu " tvořivě využívat poznatků získaných v pedagogické praxi " vysvětlit význam odkazu významných pedagogů pro současnou pedagogickou teorii i praxi. Témata: Společenská funkce výchovy. Základní pedagogické pojmy. Faktory rozvoje lidského jedince. Výchovný proces a jeho etapy. Složky výchovy. Úloha učitele, žáka, rodiny a širšího společenského prostředí ve výchově. Alternativní přístupy ve výchovně vzdělávacím procesu. Alternativní školství. Současné pedagogické směry. Globální výchova. Pedagogika volného času. Školské soustavy a výchovné teorie v průběhu historického vývoje. Pojetí výchovy v dílech významných myslitelů. Postavení pedagogiky v demokratické společnosti.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
KANTOROVÁ, J. et al. (2010). Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky II.. Olomouc: Hanex.
-
KANTOROVÁ, J. et al. (2008). Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky I.. Olomouc: Hanex.
-
KASPER, T., KASPEROVÁ, D. (2008). Dějiny pedagogiky. Praha: Grada.
-
PRŮCHA, J. (2001). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.
-
PRŮCHA J. (1997). Moderní pedagogika.. Praha: Portál.
|