Vyučující
|
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kvantitativní a kvalitativní výzkum Smíšený design výzkumu Aktuality v pedagogických výzkumech Tuzemský a zahraniční pedagogický výzkum Metody pedagogického výzkumu Statistické zpracování dat.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vést studenty garantovaných oborů k odborné vědecké práci včetně spolupráce se zahraničními partnery. Studenti sestaví design výzkumného šetření na dané téma a kolektivně se pokusí o jeho realizaci. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - rozlišit základní rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumným šetřením a - zvolit vhodný typ dle zamýšleného tématu - efektivně volit design výzkumného šetření a - výzkumné šetření realizovat včetně analýzy a interpretace dat - orientovat se v základních technikách statistického zpracování výzkumných dat
Po absolvování předmětu získá student kompetence vyplývající z cílů.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a práce s literaturou.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Realizace parciální odborné činnosti nadstandardně rozvíjející výzkumné kompetence studentů.
|
Doporučená literatura
|
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
-
KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc : UP.
-
SKUTIL, M., KŘOVÁČKOVÁ, B. (2006). Diplomová práce a empirický výzkum pedagogických jevů. Hradec Králové : Gaudeamus.
|