Předmět: Seminář k diplomové práci

« Zpět
Název předmětu Seminář k diplomové práci
Kód předmětu KPV/SDI@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bartošová Michaela, Mgr.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Předmět je časově určen v návaznosti na zadání diplomové práce - student má již určeného vedoucího a téma práce. Záměrem předmětu je nastínit význam diplomové práce a vést studenta při přípravných aktivitách. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - objasnit význam diplomové práce, - charakterizovat jednotlivé náležitosti diplomové práce a znát strategie jejich užití, - rozlišit metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu, - charakterizovat jednotlivé metody pedagogického výzkumu, - aplikovat teoretické znalosti na vlastní činnost při zpracovávání diplomové práce, - zpracovat teze diplomové práce. Témata: Význam a charakteristika diplomové práce Teoretická a empirická (aplikační) část diplomové práce Úvod do pedagogického výzkumu - kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření, možnosti statistického vyhodnocování hromadných dat Atributy kvality diplomové práce - práce se zdrojovou literaturou (rešerše, citace), kontinualita textu, souvztažnost tématu s cíli a obsahem diplomové práce Příprava na posudky a obhajobu diplomové práce Požadavky pro studenty s ISP jsou uvedeny v Moodlu

Předpoklady
Znalost metodologie pedagogiky.

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

zpracování tezí DP
Doporučená literatura
  • GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu.. Brno.
  • HENDL, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
  • HENDL, J. (2012). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
  • HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : VUP.
  • HOY, K.W. (2010). Quantitative Research in Education : A Primer.. USA.
  • CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
  • KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc : UP.
  • PETRUSEK, M. (1969). Sociometrie. Praha.
  • PRŮCHA, J. (1997). Pedagogický výzkum a vzdělávací politika. Vytváření mostů. Praha: UK.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní