Název předmětu | Reflexe školní pedagogiky |
---|---|
Kód předmětu | KPV/RŠP@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 5 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Seminář je zaměřen na aktuální problémy pedagogické teorie a praxe. Jeho snahou je vést studenty ke sledování aktuálního pedagogického dění, seznámit je s nejnovějšími přístupy a trendy ve výchovně vzdělávací oblasti, dokázat je analyzovat a hodnotit a využívat ve své vlastní pedagogické činnosti. V rámci semináře vstupují odborníci z praxe a diskutují se studenty o aktuálních otázkách školní praxe. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - navazovat vědomě dobrý a pomáhající vztah s dětmi v učitelské roli, - využívat svých komunikativních dovedností k vytváření kvalitních vztahů s žáky, v komunikaci s jinými učiteli, s rodiči i dalšími subjekty, kteří participují na realizaci primárního vzdělávání, - používat pedagogické diagnostické metody ke stanovení vstupní diagnostiky, aby na ni navazovala volba daného vyučovacího předmětu, - aktualizovat učivo v jeho funkcích pro rozvoj aktivních učebních činností žáků, - disponovat dovednostmi didaktické transformace edukačních obsahů vzhledem k věkovým a individuálním zvláštnostem žáků, jejich rozvojovým možnostem a podmínkám, - zajistit kvalifikovanou orientaci v řízení vztahů a činností všech zúčastněných ve třídě, škole a při spolupráci s rodiči žáků. Témata: Osobnost učitele. Osobnost žáka. Vzájemná interakce při školní edukaci. Úskalí při vzájemné spolupráci školy a rodiny, návrhy řešení pro optimalizaci. Didakticko-metodické aspekty vyučování při edukaci žáků s rozdílnými potřebami. Kontext edukace v primární škole s porovnáním v ostatních vybraných zemích.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |