Předmět: Vybrané teorie vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Vybrané teorie vzdělávání
Kód předmětu KPV/PVTQ
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Thomas Angela, doc. Ph.D.
Obsah předmětu
Behaviorist Theory (Nurture) Linguistic Theory (Nature) Social Interaction Theory Cognitive Stage Theory Constructivist Theory Multiple Intelligences Bloom?s Taxonomy Dual Coding Theory Application of the Theories of Learning

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Účast na výuce - 6 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Students will understand and acquaint themselves with approaches the most important contemporary streams of pedagogical thinking. Students will also acquaint themselves with the aims, reflections about the teachers´ role, the position of the pupil in the educational process and socio-cultural importance of education in contemporary educational theories.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
Předpoklady
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Credit Requirements: 1. Students must attend 11 of the 12 lessons. 2. Students must earn a passing score on their final paper. List of Course Assessments: 1. Lesson Attendance & Participation 2. Comprehensive Final Paper o Submit a 3-4 double-spaced paper explaining your personal learning theory. . Directions: Reflecting on the aims, teacher?fs role and position of the pupils, what is your personal theory of learning? Use knowledge gained from the theories shared in our lessons, as well as the information applied to the theories from Todd Whitker?fs text to explain your personal view of learning.
Doporučená literatura
  • (2009). Individualizace v předškolním vzdělávání. Praha : VÚP.
  • (2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VÚP.
  • BERTRAND, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. 1. vyd.. Portál, Praha.
  • Kalhous, Z., Obst, O. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
  • KASÍKOVÁ, H. (1997). Kooperativní učení a kooperativní škola. Praha : Portál.
  • KOLLARIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál.
  • NEZVALOVÁ, D. (1998). Pedagogika pro učitele. Část druhá - Vzdělávací systémy ve vyspělých zemích.. Olomouc: VUP.
  • PETTY, G. (1996). Moderní vyučování.. Praha: Portál.
  • PIAGET, J, INHELDEROVÁ, B. (1997). Psychologie dítěte. Praha : Portál.
  • PRŮCHA, J. (2002). Moderní pedagogika.. Praha.
  • ROGERS, C.R. (1996). Způsob bytí. Praha : Portál.
  • VYGOTSKIJ, L.S. (1976). Myšlení a řeč. Praha : SPN.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr